Wednesday, January 6, 2010

pErCuTian Ke BuKiT GamBaNg ReSoRT CiTy..

HOOORAYYY!!!

Chewah..kali ni aku nak update pasal satu lagi percutian yang menyeronokkan...Percutian ke bukit gambang resort city..terletak di gambang, kuantan Pahang..tempat ni baru jer dibuka..taman tema air di pahang..ala2 sunway lagoon lar..tp ni kecik ckit lar..tempat dia mmg cantik & menyeronokkan untuk seisi keluarga..
tempat ni cashless..nak mkn ker..beli air ker..aper ker semua kena topup and scan..uhuhuhu..best ooo..main mcm2 dalam ni..tecik mama pon begitu teruja..tapi baby x leh main air lama2..nanti sejuk..uhuhuhu..yg best kali ni..semua permainan dalam ni aku dapat main..tetiba berani plak aku nak naik benda2 ni semua..semuanyer atas hasutan husband aku..dia yg bg semangat untuk aku cuba benda2 ni semua..Rasa nak luluh jantung aku naik benda2 ni semua..tp mmg mencabar n pasni kalo pg lagi..aku nak cuba lagi ..uhuhu..kalo x cuba sampai bila2 pon aku jadi penakut..tiket masuk untuk dewasa RM19.90 dan kanak2 RM 12.90..Tu sempena cuti sekolah ari tu,...hari biasa tak sure plak..sbb kat ctu tulis harga biasa RM29.90 untuk dewasa & RM 19.90 untuk kanak2..Waktu masuk tu kita dah kena topup siap2,...sbb kat dalam tu x leh bwk air or makanan..sumer kena beli kat dalam tu..uhuhuhu..untung btul diaorg buat business..harga dalam tu pun boleh tahan mahalnyer..kitaorg topup RM200 dalam tu sbb masuk ramai...so sewa pelampung jer dah Rm10 untuk satu pelampung..kami sampai sana kul 9.30pg..trus beratur beli tiket sbb cuti sekolah mmg padat kat ctu.. masuk jam 10 pg..seronok giler main2 dalam tu..disebab kan bawak mak N tecikmama tu..kitaorg decide sewa pondok yg disediakan untuk rehat..sewa pondok tu RM 42.00..X Kiralah brapa lama dalam tu...kitaorg dpt pondok yg btul2 dpn kolam kanak2 main..leh lar mak ngn alif tido2 ..baring2 kat situ...x der lar penat..dah penat main2 sampai tgh hari time mkn lak..mkn tgh hari pun kat dalam tu gak...nasi ayam kat dalam tu satu pinggan RM7..Nasi lemak biasa RM 3.80..dah puas mkn..kenyang perut..si kanak2 tu semua sambung main smula..kami keluar kul 430..bayangkan seharian kat situ layan karenah anak2 ni..
kalo dapat air dah x ingat dunia..kat bawah ni aku update gambo2 kat sana..
























3 comments:

  1. wahh... yanieeee.... bercuti sakan ko erkk... jelesss2... ahhahaha.. tp sunwayy lagoon lg bstt kann??? hahahahah.. nak jugakk tueee..

    ReplyDelete
  2. mmg....bukit gambang x best langsung....pas 2 mcm menyusahkan...dari 1 tempat nak ke 1 tempat 2 mcm jauh gak...nak kene topup g kat cashier dulu..pas 2 klu ade balance..nak g amik semule balance 2..klu balance kite dalam sen2 jer..mesti ade yg malas nak tuntut...die org dah untung kan...lg 1 bahaye..aku nyaris lemas main yg ombak 2...aku t'jatuh dari pelampung...kaki x jejak woo...eeee..tobat...baik g bukit merah...

    ReplyDelete
  3. hi, just nak tambah. saya setuju dengan ZaLIkAH. 2 hari lepas saya & family pegi ke Bukit Gambang Resort ni. First impression saya bila lepas dia Tol Gambang, kawasan ni tak membangun walaupun dah ade taman tema air dalam kawasan tu. Lepas check in bilik (saya tempah carribean bay), terpaksa pulak keluar dari kawasan resort untuk cari restoran. Kawasan dalam taman tema ok lah untuk budak2. Dan saya jugak setuju area cocoa beach tu memang bahaya sbb masa saya mandi dgn family, ade 2 org awek hampir lemas. Nasib baik ade life guard. Lepak dlm taman sampai tamat operasi. Sampai waktu malam yg akan buat pengunjung pening kepala. Sbb memang takde pape nak buat. Bole pegi night safari je (yg tak bukak abes lagi). Lepas night safari memang rasa macam nak balik kl je. Nak ke Pekan, Kuantan la kot paling dekat dalam 30-50km. Hari ahad, turun sarapan pagi. Pukul 10pg pack barang terus cabut balik kl. Rehat kat rumah lagi best. Sepanjang jalan (ikut jalan lama sampai ke Temerloh) memang takde pekan berdekatan. Nak jumpa pekan kena drive sampai ke Maran. Menyesal pegi Gambang Water Park ni. Baik pegi Bukit Tambun. Malam bole jugak merayap di Pekan Ipoh..

    ReplyDelete