Tuesday, January 5, 2010

CuTi-CuTi MaLaYsiA - sEpaNjanG PerJalaNan Pergi


Salam semua...eehhehhe..

kembali semula aku hari ni..eheheh..kali ni nak citer pasal percutianku yg agak lama last week..
uhuhuhuhu...seronok sangat2..rasa malas nak mula kijer smula..
aku start cuti 25/12/2009 and masuk smula opis 04/01/2009...wah seronoknyer cuti lama2..
kali ni aku bercuti ke pantai timur..
destinasi pertama..aku kena antar adik bongsu kesayangan aku,azarina ker uitm dungun..besar dah adik aku ni rupanyer..kena daftar 27 dec 2009..so x dpt pergi awal sbb husband aku ader perlawan futsal kat kampung..so 26hb baru bertolak..tu pun lepas maghrib...Perjalanan kitaorg mmg mencabar betul..dah lah dengan hujan lebat..hari plak makin gelap..tetiba plak..tgh senyap sunyi tu aku menjerat ..MAK!!..Semua yg ader dlm keta terkejut..husband aku langgar lubang besar..aduh..hancus keta aku..pastu tetiba stereng dah x balance..tp tetap teruskan perjalanan sbb kat tempat tu gelap x boleh berenti..kereta plak mula buat hal..ader bunyi..ktek..ktek..ktek..kitaorg ni sumer dah risau..
Sampai masuk highway, berenti lar kat r&r temerloh..semua dah risaau nak tgk aper jd ngan keta aku..si tecik aku tu jer tak risau..sedap bebenor dia tido..uhuhuhu..turun2 tgk abis rim keta bengkok..tayar pun dah pancit...paling sedih cover rim tu pun dah hilang..melayang ntah ke mana...uhuhuhuhu..
Husband aku ngn adik aku boy pun memulakan operasi tukar tayar...pehh..berpeluh gak nak menukar tayar tuh walaupun hujan....dah lar barang dalam bonet tu penuh..satu hal nak kuarkan barang dulu tuk amik tayar spare...waaaa...
dah siap tu kitaorg pun mulakan perjalanan semula..mujur nak g kuantan dulu, umah akak aku..dalam hati berdoa tak der aper2 jadi dah pasni..elok2 perjalanan dr kampung aku ke kuantan 3 jam..dah jd 5 jam..perh..lama tul rasanyer..ehehehhe..kitaorg sampai kuantan kul 12 tgh mlm..akak aku buat ayam bakar mlm tu..konon nak raikan kitaorg dtg..tgk2..dah tgh mlm baru sampai..mkn gak lar ayam..
Esoknyer pagi2 lagi kitaorg dah mula bangun..tunggu turn nak mandi.kebetulan makcik aku yg aku panggil acu nor & family pun ader kat sana..so jadi ramai lar..
kul 10 pg kitaorg gerak lar g dungun..pagi tu hari hujan lebat plak..so jalan slow2..dah lah tayar spare dah xx der..kitaorg berserah jer lar g jln jauh2 tuuu..nak bercuti punya pasal..
kul 2 ptg sampai dungun..adik ngn mak aku dah mula sedih dah..yer lar selama ni..adik aku ddk kat kg dr kecik smpi beso..sekolah pon kat kg jer..skrg ni baru nak berpisah duk jauh dr family..uhuhuhu..x per untuk belajar kena berkorban ek..uhuhuhu..
so gambo kat bawah ni aku update gambo sepanjang perjalanan jer lar and ketika di uitm tu..uhuhuhu..buat adik ku Azarina..belajar lar rajin2 ek..semoga berjaya!!!





tecik mama & papa bersama baby zizieka, danial & syimer

mak & adik (azarina)
ni berenti makan kat depan uitm dungun..seronok mkn tepi pantai


ni sepupu aku (izzati & syaza)

lasaknyer tecik mama ni..nak mkn pun x sempat


tecik mama & papa

boy & aza (on the way ke dungun)

tecik mama & makcu dier

2 comments:

  1. wah tetik mama dah leh jalan2 lah...suker la dia bawak jaln2 tu..nanti suh mama gi jalan lagi ek.

    ReplyDelete
  2. uhuhuhu..x per..x per..pasni tecik mama leh plan g jalan2 ngn omey plak ek..omey kan rindu nak gigit kaki tecik mama..uhuhuhu

    ReplyDelete